Statystyczki...

poniedziałek, 25 lutego 2013

Teatr według Wikipedii

Mówiąc Wam o tym, że tytuł mojego bloga po części zawdzięczam sławnej encyklopedii, poczułam się zobowiązana zamieścic tu definicję teatru właśnie według Wikipedii:

Teatr – rodzaj sztuki widowiskowej, w której aktor lub grupa aktorów na żywo daje przedstawienie dla zgromadzonej publiczności. Terminem teatr określa się też sam spektakl teatralny lub też budynek, w którym on jest grany.
No cóż, całkiem prosta i zrozumiała definicja. Przeglądając dalej artykuł przeznaczony teatrowi, natknęłam się na dwa interesujące terminy:
  1. Teatrologia - nauka o teatrze. 
Trochę skromna ta definicja, no ale co zrobić...

     2. Teatr ogródkowy (rodzaj teatru).

W Wikipedii niestety definicji nie ma (o nie!), ale postanowiłam poszperać i co nieco znalazłam:
Jest to teatr dający przedstawienia na scenie w kawiarni lub restauracji mieszczącej się na świeżym powietrzu.
Całkiem fajna sprawa z tym teatrem ogródkowym. Może kiedy nadejdzie lato będę miała okazję się w niego pobawić...

Pozdrawiam i dziękuję za uwagę ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz